- احمدی، سیروس (۱۳۸۹). بررسی شکاف نسلی در بین ایثارگران و فرزندان آنها در شهر شیراز. مجموعه مقالات همایش ملی ایثار و شهادت و توسعه کشور، صص. 11-2. کرمانشاه: دانشگاه رازی.
- اخوان ارمکی، عباسعلی و حمیدیان، فاطمه (۱۳۸۹). باز خوانی وصیتنامه شهدا راهکاری برای مقابله با جنگ نرم. مجموعه مقالات همایش ملی ایثار و شهادت و توسعه کشور، صص. 26-12، کرمانشاه: دانشگاه رازی.
- اسفندیاری صفا، خسرو و دهقان، حبیبالله (۱۳۹۵). الگوی فرماندهی مطلوب از دید فرمانده کل قوا حضرت آیتالله العظمی خامنهای. مدیریت نظامی، 59، 105-87.
- باقری دولت آبادی، علی (1389). ابزارها و چگونگی تأثیرگذاری جنگ نرم بر تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت. مجموعه مقالات همایش ملی ایثار و شهادت و توسعه کشور، صص. 56-40، کرمانشاه: دانشگاه رازی.
- بروکس، این (2009). مدیریت رفتار سازمانی (فرد، گروه، سازمان). ترجمه دکتر امید مهدیه و دکتر قاسم انصاری رنانی، تهران: مهربان نشر، 1394.
- بیاتی، ندا (۱۳۸۹). تحلیل ایثار و شهادت طلبی در دفاع مقدس. مجموعه مقالات همایش ملی ایثار و شهادت و توسعه کشور، صص. 73-65، کرمانشاه: دانشگاه رازی.
- تاجور، آذر؛ پورطهماسبی، سیاوش و حسینی، امین (1387). نقش آموزش و پروش در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، مجموعه مقالات همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
- تقوی، سید محمدرضا (۱۳۹۰). نظریه پردازش، پذیرش و پرروش دین: رویکردی نرم برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، تربیت اسلامی، ۶ (۱۲)، ۱۰۳-۷۵.
- جانفشان، کامران و حسینی، مهین (۱۳۸۹). ماهیت و چیستی ایثار و شهادت و ارتباط آن با توسعه کشور. مجموعه مقالات همایش ملی ایثار و شهادت و توسعه کشور، صص. 116-106، کرمانشاه: دانشگاه رازی.
- چراغی، نسرین و اسلام پناه، مریم (۱۳۸۹). تأثیر فرهنگ ایثار و شهادت در گسترش اخلاق و معنویت در جامعه. مجموعه مقالات همایش ملی ایثار و شهادت و توسعه کشور، صص. 105-92، کرمانشاه: دانشگاه رازی.
- خانی، علی و محمدی، حمیدرضا (۱۳۹۹). بازشناسی مؤلفههای مکتب شهید سلیمانی مبتنی بر بیانات امام خامنهای مد ظله العالی، مطالعات راهبردی بسیج، 23 (۸۶)، 1-1.
- دهقانیپوده، حسین و پاشایی هولاسو، امین (۱۳۹۹). تدوین الگوی فرماندهی شهید قاسم سلیمانی، مدیریت اسلامی، 28 (۲)، 37-13.
- سلیمی، حسین (1368). روانشناسی نظامی. تهران: نشر و تبلیغ بشری.
- شهرکیپور، حسن (1392). بررسی محتوای کتب درسی دووره راهنمایی تحصیلی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت. پژوهش در برنامهریزی درسی، 10 (۲)، 108-97.
- ضماهنی، مجید و حجرگشت، سعید (1394). طراحی و تبیین الگوهی فرماندهی (رهبری) سردار شهید حسن باقری. پژوهشهای مدیریت انتظامی، 10 (4)، 607-584.
- کاوه، ناصر (۱۳۹۸). من قاسم سلیمانی هستم، سرباز ولایت. تهران: نوآوران سینا.
- کریمی، سیدعبدالمجید (1399). رفیق خوشبخت ما. مشهد: انتشارات زائر رضوی.
- کیانیزاده، میثم و گلشنی، علیرضا (1395). شناسایی ویژگیهای شخصیتی سیاستگزاران عمومی مبتنی بر مدیریت جهادی، مطالعات راهبردی بسیج، 19 (72)، 70-58.
- محمد مظاهری، محمد (1399). ارائه الگوی مدیریتی در تراز انقلاب برای مدیران عالی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر سبک مدیریتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، مدیریت اسلامی، 28 (1)، 46-21.
- موسیپور، نعمتالله (۱۳۹۱). ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کمک برنامه درسی در دوره ابتدایی، تحقیقات فرهنگی، ۵ (۳)، 126-103.
منابع انگلیسی
Cattell, R. and Kline, P. (1977). The Scientific Analysis of Personality and Motivation, London: Academic Press.
Eysenck, H. (1973). Eysenck on Extroversion, London: Crosby, Lockwood & Staples.
Lewin, K. (1951). ‘Formalization and progress in psychology’, in Cartwright, D. (ed.), Field Research in Social Science. New York: Harper.
Myers, M. (1987). Introduction to Type, Oxford: Oxford Psychologists Press.
Robbins, S. p., and Coulter, (2018). Management, 14th edition, Harlow, UK: Pearson Education.
Rogers, C. (1970). On Becoming a Person: A Therapist’s View of Psychotherapy, Boston: Houghton Mifflin.