طراحی الگوی رفتارفردی در مکتب شهید سلیمانی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه جامع امام حسین (ع)؛ تهران، ایران. نویسنده مسئول

2 استادیار رشته مدیریت ، عضوهیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران، ایران

3 کارشناسی ارشد مطالعات منطقه ای، تهران، ایران.

چکیده

با توجه به اینکه اخلاق فردی و سازمانی یک مبحث بنیادی در حوزه مدیریت است. برای اینکه هم حق شهید ادا شود هم بر اساس نکات که عرض خواهم کرد یک منظومه منسجم و به هم پیوسته به جامعه داده شود باید این مباحث را چارچوب و نظام داد . بعلاوه این موضوعاتی که از الگوی اخلاق رفتاری سردار سلیمانی مطرح می شود برای اینکه قابلیت بازخورد و فرایند نشر این موضوع انجام  شود.
بنابر این قاعده الگوی مورد نظر بحث ما صرفاً نظری نیست بلکه این که چگونه مباحث علمی و نظری در حیطه میدانی به مرحله آزمایش و منجر به نتیجه می شود.‌ اینکه چگونه بحث های اخلاقی  و رفتاری را به یک الگو تبدیل کنیم در واقع همان حلقه مفقود شده در عرصه تربیت مدیران جوان است.
لذا این پژوهش با هدف تبیین الگوی رفتارفردی در مکتب شهید سلیمانی با توجه به روش تحقیق تحلیل مضمون و استفاده از 30 منبع شامل گفتار پژوهی ،سخنرانی ،مصاحبه با دوستان ،کتب و مجلات چاپ شده و.. ساختار بندی شده است .نتیجه کار استخراج 165 مضمون پایه ،98 مضمون سازمان دهنده ،10 مضمون فراگیر بوده است و در نهایت به طراحی مدل والگوی رفتار فردی در مکتب شهید سلیمانی نموده است .

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Designing a model of individual behavior in Shahid Soleimani school

نویسندگان [English]

  • Ali zarei 1
  • Mohamad amine pahlevan sharif 2
  • Mohamad agha jafari 3
1 PhD Student in Public Administration, Faculty of Management and Economics, Imam Hussein University; Tehran Iran.
2  Assistant Professor of Management, Faculty Member of the Faculty of Management and Economics, Imam Hossein University, Tehran, Iran.
3 Master of Regional Studies, Tehran, Iran
چکیده [English]

Given that individual and organizational ethics is a fundamental issue in the field of management. In order to fulfill the right of a martyr and to give a coherent and interconnected system to the society based on the points that I will present, these issues must be framed and systematized. In addition, these issues are raised from the model of behavioral ethics of Sardar Soleimani in order to provide feedback and the process of publishing this issue. Therefore, the rule of the model we are discussing is not merely theoretical, but how scientific and theoretical discussions in the field lead to the stage of experimentation and result. How to turn ethical and behavioral discussions into a model is in fact the same circle. Missing in the field of training young managers. Therefore, this study is structured with the aim of explaining the pattern of individual behavior in Shahid Soleimani school according to the research method of content analysis and the use of 30 sources including speech research, lectures, interviews with friends, published books and magazines, etc. There were 165 basic themes, 98 organizing themes, 10 comprehensive themes, and finally he designed a model of individual behavior model in Shahid Soleimani school. key words :

کلیدواژه‌ها [English]

  • Behavior
  • school
  • individual behavior
  • Shahid Soleimani school