نقش آفرینی بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در تحقق بیانیۀ گام دوم انقلاب با رویکرد اقتصاد مقاومتی از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)

چکیده

اقتصاد مقاومتی مانند دیگر مقاومت‌های مردم در تهدیدهای دشمنان در چهل سال گام اول انقلاب که منجر به پیروزی شد، یکی از راهبردهای بی چون‏وچرای نظام اسلامی دربرابر تهدید اقتصادی استکبار است که این تهدید هم با تکیه بر توان مردم به فرصت و نقطۀ قوت نظام مبدل خواهد گشت.
بنابر فرمودۀ معمار کبیر انقلاب که «اصناف، بازوان قدرتمند نهضتند. اگر اصناف و بازاریان همراهی نمی‌کردند، انقلاب پیروز نمیشد»، باید خاطر نشان کرد که عدۀ زیادی از مردم، اکنون خانوادۀ اصناف و بازاریان هستند که بالغ بر سی درصد جمعیت کشور را شامل میشوند، در تحقق گام دوم با محوریت اقتصاد مقاومتی نقش بهسزایی دارند که گوشهای از این مقاومت اقتصادی را در فراز و نشیب سالهای اخیر در بازار و سفرۀ مردم شاهد بودیم که بازاریان و تجار کشور سربلندتر از گذشته از آزمون اقتصادی بیرون آمدند.
در این مجال به روش توصیفی و کتابخانهای به نقشآفرینی اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در تحقق بیانیۀ گام دوم انقلاب پرداخته شده است که با عنایت به اولویت مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمنان، ظرفیتهای اصناف و بازاریان و توانمندی بسیج در سازماندهی، هدایت و انسجامبخشی این ظرفیتها در تحقق بیانیۀ گام دوم انقلاب، بهویژه با رویکرد اقتصاد مقاومتی با بهره‏گیری از رهنمودهای حضرت امام خمینیرحمهاللهعلیه، توجه جدی و همهجانبه میطلبد.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

نقش آفرینی بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در تحقق بیانیۀ گام دوم انقلاب با رویکرد اقتصاد مقاومتی از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)